Za mnoge poslovne pozicije, neophodan segment upravo čini posedovanje vozačke dozvole i aktivno učestvovanje u saobraćaju. Iako je sam put do dobijene vozačke dozvole zahtevan i dug, zaobilaženje ovakve obaveze može značiti manju šansu za neku dobru poslovnu poziciju. Za polaganje vozačkog ispita, neophodno je ostvariti određene uslove poput starosne granice kandidata i dobrog zdravstvenog stanja. Dobar očni vid i razvojni refleksi su dobar preduslov za aktivnog vozača. Neophodno je odabrati adekvatnog instruktora, koji će savesno sa velikom dozom strpljenja, kandidata naučiti svim pravilima saobraćaja.
Šta podrazumeva kompletna obuka vozača
Kompletna obuka vozača znači odslušane i položene teorijske časove dok krajnji proces čine savladana pravila saobraćaja uz poštovanje propisa i ograničenja brzina. Veoma je važan način upravljanja vozilom koji će pomoći kod krajnjeg polaganja vozačkog ispita. Kompletna obuka obuhvata sinergiju teporijskog i praktičnog dela.
Za lica koja imaju do 18 godina života, izdaje se probna vozačka dozvola sa nalepnicom i oznakom P koja označava početnika u saobraćaju. Za ovakva lica se izdaju posebna ograničenja, odnosno brzine kretanja vozila ispod dozvoljenih ograničenja. Upravljanje vozilom za probnu vozačku dozvolu, nije dozvoljeno posle 23h.
Obuka vozača je za sve auto škole veliki izazov, jer od stečenog znanja zavisi poštovanje svih pravila saobraćaja. Pored navedenog, kandidat koji stekne vozačku dozvolu i puno pravo da samostalno upravlja vozilom, mora voziti savesno, tako da ne ugrožava svoju i bezbednost drugih učesnika u saobraćaju.
Što se tiče prvog i osnovnog koraka sa teorijskim pitanjima, korišćena je opšte prihvaćena literatura sa jasno definisanim referencama i nepoznatim pojmovima za vozače. Obuka vozača podrazumeva odabir kategorije za koju se kandidat obučava, polazna i osnovna čini B kategorija. Većina vozača se odlučuje na B kategoriju, pri čemu se svaki naredni stepen dozvole nadograđuje dodatnim obukama.
Smernice za polaganje vozačkog ispita
Za uspostavljanje dozvole i početak obuke, neophodna je procena instruktora vožnje. Polaganje teorijskog ispita je pod nadzorom Ministarstva unutrašnjih poslova bez čijeg odobrenja, kandidat nema prava za početak ispita. Ono što prethodi polaganju teorije, jeste obavezna završena pripremna nastava koja podrazumeva odslušane časove teorije. Teorijskoj nastavi je obavezno prisustvovati radi lakšeg savladavanja nepoznatog gradiva.
Kada dođe do polaganja praktičnog dela ispita, kandidat mora imati odvoženih minimum 40 časova vožnje. Kandidat se unapred upoznaje sa prisutnom ispitnom komisijom koju čini instruktor vožnje i službeno lice odnosno policajac. Retki su slučajevi prisustva popisivača, već službeno lice na osnovu svoje dužnosti beleži sve nepravilnosti upravljanja vozilom. Ispitna komisija na osnovu bodovne liste, poštovanja saobraćajnih propisa i upravljanja vozilom, donosi konačnu odluku o položenom sipitu.
Ono što ograničava mnoga maloletna lica da pristupe obuci za vozača, jeste psihološka nezrelost i veliki troškovi obuke. Mnoge auto škole organizuju odloženo plaćanje praktične i teorijske obuke, što olakšava dalje praćanje troškova. Često se organizuje dodatna obuka vozača kandidata, radi nesigurnosti. Mnogi kandidati nemaju sopstveno vozilo pa dodatni časovi čine odličan potez za uspešno savladanu vožnju.
Kako bi krajnja obuka vozača protekla što bezbednije i uspešnije, neophodna je savesna vožnja uz neophodno sagledavanje vremenskih prilika kojima se vozilo prilagođava. Vožnja se uvek prilagođava uslovima puta uz smanjenu preporučenu brzinu, radi adekvatnog reagovanja vozača.