Tokom duge i često neudobne vožnje izazvane brojnim vibracijama vozila, profesionalni vozači najčešće trpe bolove vratnog dela kičme i donjeg dela leđa. Usled dugotrajne vožnje i ravnomernog pritiska na nerve vrata i leđa, može doći do postepenih promena u samoj koštanoj srži. Profesionalni vozači se susreću sa problemima obolevanja prostate i proširenih vena. Usled neprijatnih mirisa od isparenja nafte i benzina koji ima efekta u zatvorenoj prostoriji, dolazi do slabljenja protoka krvi i pokretljivosti albuminata koji olovo sa lakoćom transportuju kroz krvotok. Savetuje se obavezna pauza od 10 do 30 minuta, koja zavisi od dužine trajanja puta. Za vreme odmaranja, vozači bi odmor trebalo da provedu na čistom vazduhu, uz obavezne vežbe istezanja. Radi unapređenja zdravlja profesionalnih vozača, savetuju se preventivni tretmani fizikalnim terapijama. Bez obzira na metode koje se koriste, svaki pacijent čini zasebnu celinu i neophodan je holistički pristup u postavljanju tačne dijagnoze. Osnovni cilj medicinskog tretmana fizikalnim terapijama čini potpuno uklanjanje bola, nelagodnosti i opšte slabosti mišićnog sistema.
Primena fizikalne terapije u rehabilitaciji i terapiji pacijenata
Fizikalna terapija kao osnovni cilj ima poboljšanje funkcionalnih sposobnosti, pokretljivosti i oporavku nakon povreda. Povoljno utiče na istegnute tetive, mišiće, prelome zglobova i svih nervnih povreda. Nervne povrede su karakterističe za osobe koje u jednom položaju provode izvestan broj radnih sati. Dugotrajno sedenje i blago pognuta glava mogu dovesti do smanjene cirkulacije koja prouzrokuje dalje oštećenje nerava.
Dugotrjna vožnja i sedeći položaj dovode do postepene slabe poketljivosti mišića donjih leđa. Osobe koje u navedenom stanju nemaju adekvatne pauze i odmor, mogu potpuno narušiti zdravlje nerava i mišića leđa. Neophodno je rastezanje nakon dugotrajnog sedenja uz vežbe za opuštanje ekstremiteta. Kod navedenih stanja izazvanim dugotrajnim sedenjem tokom vožnje, savetuju se preventivne fizikalne terapije koje doprinose postepenom eliminisanju hroničnih upala mišića i povreda nerava.
Najčešći slučaj primene fizikalne terapije ima kod bolova u vratu, ramenima, koštanom sistemu i donjoj regiji leđa. Vozači i osobe koje najveći broj radnih sati provedu u sedećem položaju, imaju predispoziciju za razvoj koštano-mišićnih bolesti.
Benefiti fizikalne terapije nakon prve primene kod profesionalnih vozača
Tretman nastao fizikalnom terapijom, dejstvo i stepen delovanja zavisi od nastale povrede pacijenta. Nepostoje negativne indikacije nastale primenom fizikalne terapije. Svaki pristup pacijentu je zaseban i potpuno različit, uslovljen opštim stanjem i funkcionalnom pokretljivošću. Postoje brojni pozitivni efekti nakon prvih primena terapija, najzastupljeniji i jasno uočljiv efekat je poboljšanje cirkulacije obolelog mesta. Smanjuju se zapaljenski procesi izazvani nagnječenjem nerava i njihovom povredom. Smanjenje bola i potpuno eliminisanje istog, nastaje redovnom primenom fizikalnih terapija u prevenciji.
Pre započinjanja potrebnih terapija, neophodno je obaviti specijalističi pregled radi utvrđivanja opšteg stanja organizma, naročito kod pacijenata sa pridruženim bolestima. Najzastupljeniji tip fizikalne terapije čini kineziterapija koju stimulišu brojni pokreti od strane fizijatra. Za osobe sa dugotrajnim sedenjem kao što su vozači, neophodna je primena Kineziterapija, kojom se eliminišu skolioza, bolovi u kukovima, kolenima, vratnom i ramenom delu.
Još jedan vid fizikalne terapije čini elektroterapija, specifična po načinu delovanja i naponu koji oslobađa na obolelo mesto pacijenta. Povoljno utiče na zapaljenske procese, spazam i bolove u mišićima. Terapija magnetima, laserima kao i akupunktura sa ultrazvučnim terapijama čini sastavni deo lečenja obolelih mesta provodljivošću talasa.